Tunel Považský Chlmec

Tunel Višňové (7500 m)

Začiatkom februára sme vás informovali o prerazených metroch v tuneli Višňové v januári tohto roka. Vzhľadom na to, že sa momentálne realizuje  prekládka pôvodnej prieskumnej štôlne, momentálne prebiehajú raziace práce  súčasne na 6-tich čelbách. Približná rýchlosť razenie je okolo 3-4 metra / deň. Zhotoviteľom tunela je združenie firiem Salini Impregilo S. p. A a Dúha, a. s. ,ktoré začalo s prácami v máji roku 2015. Pre tento mesiac sú overené nasledujúce čísla :

Severná tunelová rúra – západný portál (STR-ZP):
vyrazené cca 660 metrov
Severná tunelová rúra – východný portál (STR-VP):
vyrazené: cca 410 metrov
Juzna tunelová rúra – západný portál (JTR-ZP):
vyrazené cca 484 metrov
Juzna tunelová rúra – východný portál (JTR-VP):
vyrazené – cca 322 metrov

Odvodňovacia štôlňa –  západný portál (OTR-ZP) – vyrazené – cca 219 metrov

Odvodňovacia štôlňa –  západný portál (OTR-VP) – vyrazené – cca 100 metrov

 

JTR Západný portál severná tunelová rúra tunela Višňové severná tunelová rúra Višňové

Tunel Ovčiarsko (2367 m)

V tuneli Ovčiarsko sa čoskoro stavbári budú tiež radovať , ako nedávno ich kolegovia v tuneli Považský Chlmec , pretože do prerazenia severnej tunelov rúry ostáva už len posledných cca 200-250 m. Počas tohto roka , tiež prebiehala sanácia prepadnutého stropu , ktorá je už hotová viď. priložené foto. Výstavbu tunela realizuje združenie Doprastav, a. s., Váhostav – SK, a. s., Strabag, a. s. a Metrostav SK, a. s.

12646721_1064551406901176_3534704445609666171_o940848_1064552730234377_1041622547933773221_n12646878_1064552750234375_1249465631081425302_oVýchodný portál tunela Ovčiarko

Tunel Žilina (651 m)

Z tunela Žilina sa nám do dnešného dňa nepodarilo zistiť nové hodnoty od októbra roku 2015. Tunel sa nachádza v zložitých podmienkach , ktorý si vyžiadal operatívny prístup od zhotoviteľa a projektanta stavby. Jedinú novinku, ktorú však máme potvrdenú je začatie razenia už aj severnej tunelovej rúry od východného portálu . Výstavbu tunela taktiež realizuje združenie Doprastav, a. s., Váhostav – SK, a. s., Strabag, a. s. a Metrostav SK, a. s.

Letecký záber na tunel Žilina

Tunel Považský Chlmec (2250 m)

Tesne pred začiatkom februára sa podaril veľký milník baníkom v tuneli Považský Chlmec , ktorý prerazili 28. januára 2016 (po necelých 10-tich mesiacoch) posledné metre po ktorých došlo k prvému prepojeniu západného portálu (Považský Chlmec) tunela z východným (Vranie). Momentálne prebieha razenie posledných metrov v severnej tunelovej rúre, po ktorých bude tunel kompletne prerazený. Súčasne s razením už od konca decembra prebieha betonáž definitívneho (sekundárneho) ostenia od západného portálu v oboch tunelových rúrach. Na tuneli pracuje okolo 200 pracovníkov a bolo na ňom nasadených 35 strojov. V rámci spôsobu razenia (razenie na šiestich čelbách) a počtu nasadených pracovníkov sa radí medzi unikáty na Slovensku a Čechách. Zhotoviteľom stavby je združenie Eurovia a. s., Hochtief a. s. a Stavby mostov Slovakia, a. s.

 

0d31b31c-b3c6-11e5-9c70-00155d092710-18644-f-rimg0411 17c8525c-c681-11e5-9c70-00155d092710-18660-f-prorazka

 

Viac informácii o aktuálnom stave tunelov nájdete na našej stránke TU.

Zdroj informácií / foto: dialnice.info / KamiProfit/ ŽilinskéDiaľnice

Related posts
D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Panelová obchádzka vydržala necelé 4 mesiace.

D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Príbeh najdlhšieho tunela Slovenska - časť 1.

D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

D1 Lietavská Lúčka-Dubná skala, retrospektíva - časť 2.

D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

D1 Lietavská Lúčka-Dubná skala, retrospektíva - časť 1.

Prihlás sa pred odber noviniek!